Priorities

Denna helgen har gått i blixtens hastighet. Känns som om jag knappt har haft tid att stanna upp och tänka över saker. Vilket jag behöver. Är så trött i huvudet men inte redo för att lägga mig än, gjorde mig nyss en kopp med hallonte också vilket ska bli så så gott. 
Ibland känns det lite som om jag är en robot och gör allt på rutin. Vaknar, skolan, plugg, dans, gym, jobb och vänner. Känns så tråkigt att man inte hinner med allt man skulle vilja göra men allt handlar om prioriteringar. Men det är så himla svårt!! 
Det här citatet "nobody is to busy, it's just a matter of priorities" stämmer så jävla bra, men samtidigt ändå inte. För man kan inte alltid prioritera som man vill, man kanske inte hinner med det mellan jobb, skola, aktiviteter. 
Så svårt att vara tonåring, när man jobbar oftast (de flesta har de i alla fall såhär) så går man till jobbet och jobbar. Sedan när man slutar så lämnar man alla saker på jobbet. Så man tar inte med det hem och jobbar med hemma. Men vi som går i skolan, vi är ju inte klara med vårat skolarbete i skolan utan vi tar det med hem och är tvungna att jobba med två timmar till. Åh får panik på detta... 
 
Önskade dygnet hade mer än 24h per dag. 
 
 
Texter | |
Upp