Balett

 
Balett är en av de svåraste danserna man nästan kan dansa enligt mig. De är väldigt fint och graciöst när man väl kan det. Men innan man har kommit till den nivå så ska man passera en tröskel, som är ganska svår enligt mig. När man väl kan grunderna i dansen som relevé, passé, demi, grand, attitude, arbesqué osv. Så är de mycket lättare. När jag började i nivå 2 på baletten denna terminen blev jag chockad. Vilket tempo och att hälften i våran grupp hade redan tåspetsskor. Igår så fick vi mäta våra fötter för att Valentina ska sedan beställa tåspetsskor från Ryssland som är passande för våra fötter, de är dock ganska dyra tycker jag (även fast de är mycket billigare än om man skulle köpa i Sverige) för jag ska betala 450 kr för dom. Men som sagt det är mitt val att köpa sådana (för att kunna utvecklas mer inom dansen) för Valentina har sagt att de är inget tvång. 
 
Bilder från julshowen i Varakonserthus. 
 
 
Livsstil | |
Upp